برگزاری جلسه مشترک مرکز رشد با مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استان مازندران




با هماهنگی‌های مدیر مرکز رشد جناب آقای دکتر عباسی جلسه‌ی مشترکی در روز یکشنبه مورخ ۸/۲/۹۲ با جناب آقای آزادی کناری مدیر کل محترم امور روستا‌ها و شورا‌های استان مازندران و هیات همراه با حضور ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر جانعلیزاده و مدیران واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد در سالن کنفرانس دکتر فرید حسینی زاده دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه جناب آقای دکتر جانعلیزاده ریاست محترم دانشگاه ضمن خیر مقدم به مهمانان و تشکر از مدیریت مرکز رشد به خاطر برگزاری این جلسه به مسئله علوم کاربردی و نقش دانشگاه در رفع نیاز‌های جامعه و صنعت پرداختند. ایشان با اشاره به رشد پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خواستار تعامل هرچه بیشتر ادارات و صنایع استان با دانشگاه به منظور رفع نیاز‌ها و مشکلات استان شدند.

همچنین دکتر عباسی ضمن خیر مقدم به مهمانان در خصوص اهداف و فعالیت‌های مرکز رشد توضیحاتی ارائه دادند و بر اهمیت نقش دانشگاه و مرکز رشد بر توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاها در مازندران تاکید کردند. سپس جناب آقای آزادی کناری در خصوص نیاز‌ها و مشکلات روستاها در استان مازندران و استفاده از توانمندی دانشگاه صنعتی به منظور رفع این مشکلات مطالبی فرمودند.

در ادامه مدیران واحدهای فناور به بیان زمینه فعالیت شرکتشان پرداختند و راهکارهایی به منظور رفع نیاز‌های روستاها ارائه دادند. در این جلسه مواردی نظیر مدیریت پسماند در روستا‌ها، مدیریت انرژی و منابع آب، کارآفرینی و اشتغال در روستا‌ها، توسعه فناوری اطلاعات، مدیریت دهیاری ها، شبکه مجازی بازار روستا و همچنین آموزش نوین در مدارس روستایی مطرح و چگونگی همکاری متقابل بررسی شده است.

در ادامه جناب آقای مهندس آزادی کناری ضمن تشکر از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و استقبال از طرح‌های پیشنهادی واحدهای فناور به برگزاری جلسه تخصصی با آن واحدها ابراز تمایل کردند همچنین با اجرای طرح پیشنهادی شرکت ترز واحد مستقر در مرکز رشد با عنوان “نرم افزار جامع مدیریت دهیاری” به صورت پایلوت در شهرستان بابل موافقت شده است.

منبع :

مرکز رشد فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل


  • 9ام اردیبهشت , 1392
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |