دوربین تشخیص چهره بسیار هوشمند




ساخت دوربین تشخیص چهره بسیار هوشمند با ضریب دقت ۹۰ درصدی توسط شرکت NEC به مراحل نهایی خود رسیده است. دوربین های امنیتی که تا کنون در مراکز مختلف نصب می شدند به گونه ای بوده اند که اگر فردی دور از آنها قرارگیرد یا صورت خود را بپوشاند، دوربین نمی توانسته فرد مورد نظر را شناسایی کند. اما به تازگی شرکت NEC موفق به طراحی سیستمی شده است که در صورت مبهم بودن چهره ی فرد نیز توانایی شناسایی او را دارد.

 

 

دوربین تشخیص چهره بسیار هوشمند

دوربین تشخیص چهره بسیار هوشمند

 

به نقل از وبسایت NEC، با استفاده از ترکیبی از تکنیک‌های یادگیری عمیق و آنالیز شکل بدن و نوع لباس، توسعه دهندگان می گویند که توانسته اند به دقت ۹۰ درصد در شناسایی افراد رسیده اند. این سیستم با نام “فناوری بازشناسی فرد”(Person Re-Identification Technology) شناسایی می شود.

از این سیستم که توانایی شناسایی افراد از نوع حرکات بدن را دارد، می توان در محیط های شلوغ و در مناطقی که موانع دید وجود دارد استفاده کرد. همچنین به گفته شرکت NEC از این سیستم می توان برای شناسایی افرادی که بطور مداوم در خال رفت و آمد هستند و دائما از اتاقی به اتاق دیگری می روند استفاده کرد که منجر شده ساخت این دستگاه جزو بهترین های اختراعات جدید ۲۰۱۹ باشد.
این سیستم برای شناسایی هر فرد نیاز به یک عکس مرجع از هر فرد دارد تا بتواند تحلیل های خود را با آن تطبیق دهد. همچنین این سیستم می تواند از دوربین های متعدد و تصاویری که از زوایای مختلف گرفته می شود برای شناسایی افراد استفاده کند.

این پیشرفت جدید در صدر فناوری‌های تشخیص چهره است که NEC در حال توسعه آن است. فناوری‌هایی که می‌توانند با سطح بالایی از دقت، افراد را حتی در هنگام حرکت، چهره نامعلوم از پشت سر و حتی قسمتی از یک ویدئو شناسایی کنند. این شرکت در حال حاضر در حال فعالیت برای بالا بردن امنیت شهر های پرجمعیت و استفاده از این سیستم برای کنترل ورودی و خروجی های ورزشگاه ها، فرودگاه ها و تشکلات دولتی و غیر دولتی می باشد.

 

 

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز



  • بهمن 27, 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |