دزدیدن اطلاعات کاربران توسط یک کابل USB




دزدیدن اطلاعات کاربران توسط یک کابل USB

دزدیدن اطلاعات کاربران توسط یک کابل USB

این روزها که اخبار و گزارش‌های متعددی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مختلف مبنی بر تلاش هکرها و مجرمان سایبری برای دسترسی و نفوذ به حریم خصوصی کاربران و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی آنها به گوش می‌رسد، به نظر می‌رسد که روش‌های نوین و جدیدتری برای نفوذ راحت هکرها به اطلاعات مورد نظر خود ابداع شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با کابل USB که اطلاعات کاربران را می دزدد ، بیشتر آشنا شویم.
تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که یک کابل USB توسعه داده شده است که می‌تواند به هکرها این امکان را بدهد که به تمامی اطلاعات و داده‌های جابجا شده توسط کاربران دسترسی و نفوذ پیدا کنند.
این روش که به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری روش بسیار هوشمندانه‌ای به شمار می‌رود، هیچ رد و نشانی از سرقت اطلاعات کاربران از خود برجای نمی‌گذارد و کاربران هرگز قادر نخواهند بود که از دسترسی هکرها و افراد غریبه به اطلاعات شخصی خود مطلع و آگاه شوند.
این دسته از کارشناسان امنیتی به کاربران گوشی‌های هوشمند و رایانه توصیه کرده و هشدار داده‌اند که هرگز کابل‌های USB ناشناس و ناایمن را از برندهای متفرقه تهیه و خریداری نکرده و تا جایی که امکان دارد از چنین کابل‌هایی نیز استفاده نکنند چراکه معلوم نیست این هکرها با چه هدف و انگیزه‌ای به دستگاه‌های مورد استفاده کاربران حمله و نفوذ می‌کنند بنابراین سرنوشت نامشخصی در انتظار اطلاعات شخصی و داده‌های جابجا شده کاربران توسط کابل مذکور خواهد بود که آنها با عدم استفاده از کابل‌های نامرغوب و ناشناس تا حد زیادی قادر خواهند بود از بروز وقایع ناخواسته و نفوذ هکرها به حریم خصوصی خود جلوگیری به عمل بیاورند.

 

منبع : فناوری گجت



  • اسفند 2, 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |