رهایی از ویروس های پیامکی !!!




ویروس پیامکی چیست؟

ویروس پیامکی ، نوعی ویروس فعال روی تلفن های همراه اندرویدی بوده که از طریق یک پیامک یا اس ام اس ، اقدام به انتشار و تکثیر خود می نماید . ویروس پیامکی و باج افزارهای پیامکی ، از جمله بدافزارهایی هستند که به تازگی در فضای مجازی ، شیوع پیدا کرده و تاکنون دستگاه های بسیار زیادی را آلوده و افراد کثیری را به دردسر انداخته اند. این ویروس خطرناک با وعده هایی همچون اینترنت رایگان، سعی در جذب کاربران برای کلیک روی لینک های آلوده خود می نماید . پس از اینکه کاربر روی لینک آلوده نمایش داده شده در پیامک ، کلیک نماید ، کاربر به عضویت در یک کانال تلگرام ، دعوت می شود و همزمان در پشت زمینه ، اپلیکیشن ویروس ، روی تلفن همراه نصب می شود. نکته جالب توجه در برخورد با این ویروس خطرناک این است که این ویروس با استفاده از روش انتشار خود ، از طرف مخاطبین شما، برای شما ارسال خواهد شد و همین موضوع سبب می شود که به متن پیام اعتماد کرده و لینک های آلوده آن را باز نمایید. در زیر نمونه ای  از این تصاویر مربوط به پیامک ارسال شده توسط این ویروس را مشاهده می نمایید.

 

 

ویروس پیامکی چیست و راه های رهایی از این ویروس ها !!!

رهایی از ویروس های پیامکی !!!

 

 

پس از اینکه شما ناخواسته ، اقدام به نصب ویروس روی تلفن همراه خود نمودید ، ویروس در گوشی شما مخفی شده و هیچ آیکونی از آن در منوی برنامه ها نمایش داده نمی شود. به همین علت بسیاری از افراد حتی به این موضوع شک هم نخواهند برد که ویروسی روی تلفن همراهشان نصب شده باشد .  در مرحله بعد، ویروس، متن های از قبل تهیه شده خود را در قالب پیامک و از طرف شما، به تمامی لیست مخاطبینتان ارسال خواهد نمود . این متن ها ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد، اما مضمون همه آن ها یکی است و سعی دارد کاربر را ترغیب به کلیک کردن روی لینک مربوطه نماید.

به این ترتیب همان پیامکی که برای شما از طرف یکی از مخاطبینتان ارسال شده بود، حال از طرف شما برای دیگر مخاطبینتان ارسال خواهد شد و به همین ترتیب زنجیره ارسال و دریافت ویروس پیامکی ، ادامه خواهد یافت.

 

 

راه های پیشگیری از ورود این ویروس به تلفن همراه

همانطور که اشاره شد ، ویروس پیامکی از طریق ، ارسال پیامک های متعدد از طرف مخاطبین و افراد مورد اعتماد شما ، سعی در ترغیب شما برای کلیک روی لینک های آلوده خود، دارد. پس به عنوان ساده ترین و اولین راه برای پیشگیری از ورود و نصب ویروس پیامکی روی تلفن همراه ، عدم کلیک روی لینک هایی است که از طرف افراد مختلف، چه آشنا و چه غیر آشنا، با مضامینی شبیه به اینترنت رایگان و یا دریافت شارژ رایگان می باشد . از طرفی نیز ممکن است که این نوع ویروس ها از طریق سایر روش های پیام رسانی ، مثل تلگرام و اینستاگرام نیز انتشار یابد . 

 

 

مقابله با ویروس پیامکی بعد از نصب

 اگر این ویروس روی تلفن همراه ما، به هر دلیلی نصب شده بود، برای رهایی از آن چه کاری می توانیم انجام دهیم؟!

روش اول : برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که خوشبختانه این ویروس به سادگی قابل حذف می باشد . از آنجا که ویروس پیامکی پس از نصب ، هیچ آیکونی از خود روی منوی برنامه ها به جای نمی گذارد ، برای حذف آن لازم است که از طریق گزینه Apps در منوی تنظیمات ، اقدام نماییم .

 

 

رهایی از ویروس های پیامکی !!!

رهایی از ویروس های پیامکی !!!

 

رهایی از ویروس های پیامکی !!!

رهایی از ویروس های پیامکی !!!

 

 

بنابراین برای حذف ویروس پیامکی ، ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده و سپس در بخش اپلیکیشن ها و برنامه ها به دنبال برنامه ای خواهیم بود که به تازگی نصب شده و در لیست برنامه های منو ، وجود ندارد . از آنجا که این ویروس با نام های مختلف در لیست برنامه ها قرار می گیرد، پیدا کردن آن کمی دشوار خواهد بود.

 

روش دوم : روش دیگری که برای حذف ویروس پیامکی از گوشی پیشنهاد شده است ، استفاده از گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه می باشد. اگر از روش قبل نتوانستید برنامه ویروس پیامکی را پیدا و حذف کنید ، تنها راه باقی مانده این است که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید تا همه چیز به حالت اولیه بازگشته و از این ویروس رهایی یابید . البته در این روش ، ممکن است اطلاعات شما حذف گردد که پیشنهاد می شود حتما قبل از اقدام به این عمل ، از فایل های مهم خود پشتیبان تهیه نمایید.



  • اردیبهشت 26, 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |