جلسه توجیهی و تجهیز دهیاری های بخشداری آرادان به اتوماسیون بخشداری و شبکه ملی دهیاری ترز




جلسه توجیهی و تجهیز دهیاری های بخشداری آرادان استان سمنان به شبکه ملی دهیاری ترز در محل بخشداری آرادان به دعوت دهیاران و بخشداری بخش مرکزی در مورخ ۲۸-۰۷-۹۷ برگزار گردید.در این جلسه به کاربردهای نرم افزار دهیاری،امکانات و راهکارهایی که نرم افزار برای دهیاران و بخشداری میتواند داشته باشد اشاره گردید.

همچنین مقرر گردید تا نرم افزار دهیاری ترز برای دهیاران بخش و همچنین اتوماسیون بخشداری برای کلیه دهیاران و بخشداران راه اندازی گردد.

در این جلسه، مبحث مربوط به روستاهایی که قصد دریافت درگاه پرداخت الکترونیک برای پرداخت قبوض خود را داشتن هم اشاره گردید.

*(دهیاران می‌توانند برای پرداخت آنلاین قبوض عوارض روستایی خود از درگاه الکترونیک هم استفاده نمایند.)

*همچنین با توجه به هماهنگی های انجام شده مقرر گردید تا یک تفاهم نامه برای بخشداری آرادان جهت ادامه فرآیند ارائه گردد…

خلاصه ای در مورد آرادان

آرادان یا اَرادان یکی از شهرهای ایران در استان سمنان است. از نام‌های قدیمی این شهر می‌توان به «اردهان» و «اَردوان» اشاره کرد و در زبان محلی به نام «اَرادون» نامیده می‌شود. محمود احمدی نژاد، ششمین رئیس جمهور ایران، در این شهر به دنیا آمده است.

براساس متون باقیمانده از سفرنامه ناصرخسرو، اردوان اسم قدیم آرادان بوده است که از نام اردوان اشکانی مشتق شده و پس از گذشت زمان به لفظ آرادان مبدل شده است، شهرستان آرادان دارای وسعتی در حدود ۴۳۲۹ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۱۵۵۷۵ نفر براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ است، این شهرستان در ۱۵ کیلومتری شهرستان گرمسار واقع شده و از شمال به فیروزکوه، از غرب به گرمسار، از شرق به سرخه و از جنوب به اردستان (استان اصفهان) منتهی می‌شود.

ویژگی‌های جغرافیایی

این شهرستان دارای آب و هوایی کوهپایه‌ای در مرکز، ییلاقی در شمال و کویری در جنوب شهرستان است.

محصولات عمده کشاورزی، باغی و دامی ‌این شهرستان شامل گندم، پنبه، خربزه، انجیر، گوجه سبز، گردو، زیتون، پرورش دام و طیور و زنبورداری است که به علت بهره‌مندی از دشت‌های حاصلخیز و مشروب شدن به وسیله رودخانه دائمی‌حبله رود یکی از قطب‌های کشاورزی استان محسوب می‌شود.

از جاذبه‌های آرادان می‌توان به امامزاده علی اکبر(ع) با قدمت ایلخانی، امامزاده شاه سلطان نظر(ع)، بازار تاریخی، تپه تاریخی شاه نظر، مسجد جامع و حسینیه، کاروانسرای دهنمک، روستای هدف گردشگری پاده و مناطق نمونه گردشگری رامه و قالیباف اشاره کرد.

ارتفاعات آرادان

گررجه،سنگاب،آتشگاه،تلخاب،سَرحُر،کوه گچ،سرآسیاب…

گررجه جز بلدترین ارتفعات آرادان می باشد،ارتفاع آن ۲۷۵۰ متر است و در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شرقی آرادان واقع شده‌است. جهت کوه شمال شرقی-جنوب غربی است.

زبان و گویش

مردم آرادان بیشتر به زبان‌های فارسی و الیکایی.صحبت می‌کنند گویش الیکایی لهجه‌ای از زبان مازندرانی است.در محله‌ای در قسمت شمال غربی شهر، ساکنان به زبان تاتی صحبت می‌کنند که اصلیت آن‌ها از یکی از روستاهای فیروزکوه به نام رامه است.روستاهای آرادان را عشایر الیکایی تشکیل می‌دهند.

جاذبه های گردشگری آرادان

از جاذبه های گردشگری آرادان می توان به:بازار آرادان،امامزاده علی اکبر(ع)،امامزاده سلطان شاه نظر،تکیه آرادان،قلعه یاتری علیا،قلعه پاده،آب انبار علی‌آباد،آب انبار ده نمک،کاروانسرای ده نمکو مناطق نمونه گردشگری رامه و قالیباف…

 

منبع:ایران دهیار



  • 30ام مهر , 1397
  • |
  • دیدگاه
  • |