ثبت مجدد شرکت ترز رایان بعنوان شرکت دانش بنیان در ارزیابی مجدد معاونت علمی ریاست جمهوری




شرکت دانش بنیان ترز رایان

ترز رایان در ارزیابی مجدد کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان کشور که زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری است، به عنوان شرکت دانش بنیان ارزیابی شد و نرم افزار جامع مدیریت دهیاری ترز به عنوان کالای دانش بنیان مجددا پذیرفته شد.

دانش بنیان چیست؟ یک اصطلاح کاربردی پیرامون یک مجوز یا گواهینامه است که توسط کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان تحت نظر معاونت علمی ریاست جمهوری طی فرایند ارزیابی برای یک شرکت یا موسسه بر اساس محصولات و خدمات آن شرکت صادر می گردد.

عبارت دانش بنیان در ترجمه انگلیسی به صورت Knowledge based معنی می شود و از این رو به موسسات و شرکت های دانش بنیان Knowledge-based Companies و به محصولات این موسسات و شرکت های دانش بنیان Knowledge-Based Products گفته می شود.

برای بررسی نام شرکت وارد سایت دانش بنیان به آدرس pub.daneshbonyan.ir بشوید و نام شرکت ترز را در سامانه جست و جو بکنید.

پایه و اساس شرکت های دانش بنیان و محصولات و خدمات آنها بر اساس تکنولوژی و روش تولید محصولات و یا خدمات آنها می باشد.

بدین ترتیب محصولات و خدمات شرکت ها و موسسات بر اساس اصولی که از طریق کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان تحت نظر معاونت علمی ریاست جمهوری جمع آوری شده است در دو بخش بررسی معیارهای اساسی محصول و خدمت و همچنین بررسی معیارهای عمومی خود شرکت یا موسسه، ارزیابی شده و بر اساس نتیجه ارزیابی مشخص خواهد شد که آیا محصولات و خدمات شرکت حائز رتبه دانش بنیان شدن خواهند بود یا خیر، در این راستا با توجه به وجود معیارهای گوناگون در دسته بندی شرکت ها، رتبه بندی شرکت ها در معیارهای دانش بنیان شدن به وجود آمد تا بتوان شرکت ها و موسسات را از نظر رتبه دانش بنیان شدن و میزان حمایت مورد نیاز دسته بندی نمود. بدین صورت سه دسته بندی کلی و در کل ۵ دسته بندی جزیی برای شرکت های دانش بنیان مشخص گردید تا بتوان با توجه به نوع محصول و خدمت شرکت ها و موسسات، رتبه دانش بنیان بودن مرتبط با هر یک را برای آنها در نظر گرفت….

شرکت نرم افزاری ترز رایان با محصول نرم افزار جامع دهیاری بعنوان شرکت دانش بنیان تولیدی نوع ۲ (صنعتی) در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ ۲۴-۰۶-۹۷ مجدداً به عنوان شرکت دانش بنیان ثبت شد.

شرکت های دانش بنیان تولیدی با توجه به داشتن معیارهای آیین نامه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان دارای سابقه و تجربه خوبی در تولید محصولات و ارائه خدمات خود می‌باشند. شرکت‌ها باید تمام معیارهای موجود برای دانش بنیان تولیدی را باهم داشته باشند. شرکت‌های تولیدی در واقع شرکت‌هایی هستند که حداقل سه سال از سابقه تشکیل و فعالیت شرکت گذشته است، اینگونه شرکت‌ها با توجه به اینکه فعالیت اقتصادی داشته‌اند لزوماً اظهارنامه مالیاتی داشته و گواهینامه‌های متعدد با توجه به نوع فعالیت خود اخذ نموده‌اند. شرکت‌های تولیدی حجم مراودات مالی قابل توجهی داشته و کدهای کارگاهی و لیست بیمه را دارا بوده و فعالیت اقتصادی خود را شکل داده‌اند.

معرفی نرم افزار جامع مدیریت دهیاری ترز

یکی از چالش های دهیاری در مدیریت روستا نداشتن اطلاعات دقیق از روستا،نداشتن درآمدزایی، نبود تفکر سیستمی، عدم مشارکت مردم، کمبود بودجه ، زمانبر بودن گزارش دهی به ادارات و … است.بسیاری از دهیاران برای مدیریت یا درآمدزایی و تحول در روستا اقداماتی نموده اند اما با مشکلاتی مواجه شده اند که برخی مربوط به نبودن راهکار و برخی مربوط به نداشتن ابزار مدیریتی بوده است که باعث انجام نشدن درست کار گردید.

با توجه به مشکلات موجود یک دسته بندی اولیه باید داشت که برای این امر ۲ نکته مهم می باشد:
۱- ارائه راهکار ( تجربیات سایر دهیاران+ فرهنگ سازی)
۲- داشتن ابزار ( استفاده از نرم افزار مدیریت جامع دهیاری و صدور عوارض )

که اگر راهکار اولیه داشته باشیم ولی ابزار آن را نداشته باشیم در زمان عقب خواهیم افتاد و به لحاظ عملیاتی با مشکل مواجه خواهیم شد
واگر ابزار بدون راهکار داشته باشیم ، این ابزار مفید نخواهد بود و اثربخشی و نتیجه گیری درست میسر نخواهد بود
پس نیاز مند به حل هر دو مسئله هستیم که راهکار با فرهنگ سازی و همچنین استفاده از تجربیات سایر دهیاران که قبلا این مسیر را به نحوی آزموده و به نتیجه رسیده اند قابل دستیابی بوده و ابزار مدیریت دهیاری هم امروزه در دسترس می باشد.

با توجه به توضیحات داده شده ، دهیار بعنوان مدیر ارشد روستا ، برای پیاده سازی ایده های خود و درآمدزایی نیاز به راهکار و ابزار دارد که راهکار و ابزار در نرم افزار مدیریت دهیاری ترز دردسترس خواهد بود.

بر این باوریم که دهیاران عزیز ، به دنبال سیستم سازی هستند و سیستمی را بنا خواهند گذاشت که زین پس سوابق و خدمات همه ی افراد برای همیشه ماندگار و ثبت گردد

امید است توانسته باشیم بخشی از مشکل دهیاران عزیز کشور در این حوزه را حل نموده باشیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از نرم افزار جامع دهیاری ترز بر روی این لینک کلیک کنید



  • 19ام آبان , 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |