رونمایی از ویژوال استودیو آنلاین




مایکروسافت از پیش‌نمایش خصوصی « ویژوال استودیو آنلاین » (Visual Studio Online) خبر داد. ویژوال استودیو آنلاین ویرایشگری کد آنلاین است و ردموندی‌ها آن را به‌عنوان مکمل «ویژوال استودیو (Visual Studio) و «ویژوال استودیو کد» (Visual Studio Code) توسعه داده‌اند.

نسخه‌ی برپایه‌ی ویژوال استودیو کد، ویرایشگر کد دسکتاپ رایگان و متن‌باز مایکروسافت است؛ بنابراین، ویژوال استودیو آنلاین نیز از تمام افزونه‌های موجود برای ویژوال استودیو کد و ویژگی‌هایی چون محیط‌های کاری (Workspaces) محبوب آن پشتیبانی خواهد کرد . علاوه‌براین، پشتیبانی از  IntelliCode ، ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت، برای کمک به کدنویسی توسعه‌دهندگان که امروزه دردسترس است، پیش‌بینی شده است.
ویژوال استودیو آنلاین محیط نرم‌افزاری مکمل است ؛ بنابراین، محیط پیش‌فرض توسعه‌دهندگان نیست؛ بلکه قرار است راهی آسان برای ویرایش سریع و مرور Pull Request یا پیوستن به گروه Live Share فراهم کند.

 

 

رونمایی از ویژوال استودیو آنلاین

رونمایی از ویژوال استودیو آنلاین

 

اگر اسم ویژوال استودیو آنلاین برای شما نیز آشنا است ، به این دلیل است که درواقع ، مایکروسافت این اسم را قبلا نیز استفاده و اکنون بازیابی کرده است. در زمانی نه‌چندان دور، قبل از آنکه DevOps (اجرا و توسعه) کلمه‌ای بی‌معنا شود، ویژوال استودیو آنلاین مرکز فعالیت مایکروسافت برای همه‌ی چیزهای مرتبط با DevOps بود. این شرکت سال گذشته با تغییرنام ویژوال استودیو آنلاین به Azure DevOps ، امکان استفاده از این اسم در جاهای دیگر را فراهم کرد. استفاده از این نام باعث شد بسیاری از مردم به‌اشتباه فکر کنند ویژوال استودیو آنلاین نسخه‌ی تحت‌وب محیط یکپارچه‌‌ی توسعه است و زمانی‌که متوجه شدند چنین نیست، کمی ناامید شدند.

اگر نمی‌خواهید منتظر ارائه‌ی عمومی‌تر برنامه‌ی جدید مایکروسافت باشید، می‌توانید از استارتاپ‌هایی نظیر کودر (Coder) استفاده کنید که محیط ویژوال استودیو کد را تا‌حدی شبیه‌سازی می‌کنند.

منبع : زومیت



  • اردیبهشت 17, 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |