نشست شرکت های دانش بنیان استان در پارک علم و فناوری مازندران


حضور دکتر صاحبکار در پارک علم و فناوری مازندران


نشست هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات صنایع دانش بنیان فعال استان با حضور دکتر صاحبکار خراسانی، رئیس امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس #پارک_علم_و_فناوری_مازندران

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران، نشست هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات صنایع دانش بنیان استان با حضور دکتر صاحبکار رئیس امور شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر واثقی مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران، دکتر معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران و مدیران شرکت های دانش بنیان برگزار گردید.
در این جلسه دکتر صاحبکار به تبیین حمایت‌ها و نحوه بهره مندی از تسهیلات قانونی، بررسی مسائل و مشکلات مربوط به صنایع دانش بنیان پرداخت.
رئیس امور شرکتها و موسسات دانش بنیان با بیان اینکه قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، گفت: این قانون سرآغاز گسترده ترین برنامه دولت برای حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان در سال های اخیر بوده است.
وی در ادامه گفت، در این قانون موضوعات مهمی نظیر تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی و ارائه معافیت های مالیاتی و گمرکی به شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تاکید قرار گرفته است و کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی و فناوری، شرکت های مشمول استفاده از مزایای این قانون را تایید میکند.

وی با بیان این که علاوه بر حمایت های مورد نظر قانون، ارزیابی و شناسایی شرکت های دانش بنیان، فرصت مناسبی را برای ارائه حمایت‌های متنوع از این شرکت‌ها فراهم آورده است که توسط معاونت علمی و فناوری و دبیرخانه کارگروه و در برخی موارد با همکاری سایر دستگاه‌ها در حال اجرا است  که در مجموع ۱۱۰ عنوان حمایت را شامل می شود.
صاحبکار افزود: این برنامه ها از طریق توانمند نمودن شرکتها، توسعه بازار محصولات دانش بنیان، ارائه خدمات تخصصی و … می توانند زمینه دستیابی به اهداف اقتصاد مبتنی بر دانش و اقتصاد مقاومتی را محقق سازند.

نشست شرکتهای دانش بنیان استان مازندران با دکتر صاحبکار خراسانی مسئول پذیرش شرکتهای دانش بنینا ریاست جمهوری

 

نشست هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات صنایع دانش بنیان فعال استان

منبع



  • 23ام مرداد , 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |